آیا کشور استرالیا را می شناسید؟
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

آیا کشور استرالیا را می شناسید؟

کشور مشترک‌المنافع استرالیا (به انگلیسی: Commonwealth of Australia) کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا است. استرالیا یکی از قلمروهای همسود مهاجرت به استرالیا است و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور گروه مهاجرتی یونیک ویزا عضو مجموعهٔ اتحادیه کشورهای همسود () است.

تاریخ 

نوشتار اصلی: تاریخ استرالیا

بر پایهٔ شواهد به جای مانده، حدود چهل و دو هزار سال قبل مهاجرت گروهی از مردمان شکارچی جنوب آسیا، برای یافتن غذا و شکار حیوانات، اندک اندک شروع به مهاجرت به سرزمین‌های جنوبی تر نمودند و از راه جزیره‌ها و کانال‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وارد می‌کند به شمال کوئینزلند وارد شدند و سپس با پراکنده شدن در سراسر استرالیا، قبایل مختلف بومیان استرالیا مهاجرت را پای نهادند. این مردمان، ده‌ها هزار سال بدون ارتباط با سایر مناطق دنیا در این سرزمین زیسته‌اند.[نیازمند منبع]

 مهاجرت به استرالیا

نقشه استرالیا در نقشه ساموئل دان

پیشینه تاریخی تلاش برای دستیابی به سرزمین‌های گروه مهاجرتی یونیک ویزا ناشناخته در جنوب خاوری آسیا و نیز اقیانوسیه به هزاره نخست پس از میلاد بازمی‌گردد. در این دوره هندی‌های بودایی و هندو اقدام به استعمار جزیره‌های اندونزی و فراتر از آن کردند و تا جزیره لومبوک هم پیش رفتند. اما با لشکرکشی مسلمانان به هند در سده پانزدهم میلادی، پیش روی آنها در این منطقه مهاجرت هم متوقف شد. مهاجر نشینی در جزیره‌های این منطقه از سوی چینی‌ها در سده نهم میلادی آغاز شد. اخذ ویزا بازرگانان چینی در اوایل سده پانزدهم با سوماترا، جاوه و ماکاسار در سلبز داد و ستد میکرند. در نهایت این بازرگانان قایق‌های بسیار بزرگ ماهی گیری خود را تا به کرانه‌های شمالی استرالیا گسیل داشتند. سر انجام در سال ۱۳۴۲ در نتیجه دگرگونی در حکومت پکن و روی کار آمدن گروهی که با بازرگانان خارجی مخالف بودند جلوی پیشرفت چینی‌ها به دریاهای جنوب نیز گرفته شد.[۱]

نخستین بار هلندیها در سال ۱۶۰۶ میلادی شبه جزیره کیپ یورک (Cape York Peninsula) در شمال مهاجرت کوئینزلند را اکتشاف کردند و در دهه‌های بعد، بیشتر مناطق شمالی و غربی استرالیا را مشاهده و ثبت نمودند. آبل تاسمان هلندی نام این سرزمین را هلند نو[۲] گذاشت.[۳] هلندیها خود علاقه چندانی به سکونت در هلندنو نشان ندادند و این مهاجرت سرزمین تا چندین دهه بعد دست نخورده باقی‌ماند.

در سال ۱۷۷۰ م. کاپیتان جیمز کوک دریانورد بریتانیایی، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را اکتشاف و ثبت کرد. کاپیتان آرتور فیلیپ در ۱۸ ژوئیه ۱۷۸۸ با یازده کشتی و ۱۳۵۰ مسافر به حدود سیدنی رسید و ضمن اعلام این منطقه با نام نیو ساوت ولز به عنوان یکی از مستعمره‌های بریتانیا، خود به فرمانداری آن برگزیده شد.[۴] بریتانیایی‌ها در دید اول به استرالیا به عنوان سرزمینی دوردست و خشک برای تبعید محکومین و زندانیان نگاه می‌کردند. به همین دلیل بیشتر مسافران مهاجرت اولیه، به اجبار به منطقه ولز جنوبی جدید آمدند. اما ساکنان دیگر ایالتها اغلب به اختیار خود به سرزمین جدید مهاجرت کردند.

خوابیدن در اقیانوس جنوبی–> مکان: تاهیتی

 

جزیره فرانسوی پولی‌نزی یکی از بهترین مکان های گردشگری برای ماه عسل های گران قیمت اخذ ویزا و خاص و ریلکس کردن است. استراحت در ویلاهای شناور روی آب در تاهیتی بسیار خاص و مهاجرت لذت بخش است. هنگام بیدار شدن در این ویلاها می توانید منظره زیبای طلوع آفتاب را بر فراز اقیانوس آرام تماشا کنید.

 

صید ماهی های بزرگ–> مکان: جزایر کوک

 

این جزایر میان هاوایی و نیوزیلند قرار دارند و بسیار بکر گروه مهاجرتی یونیک ویزا و دست نخورده هستند. در این جزایر می توان بزرگ ترین ماهی های دنیا را صید کرد. برای این مقصود باید از راروتونگا – پایتخت و مرکز فرهنگی جزایر – روانه شوید و ماهی های بزرگ را جست‌وجو کنید. برای لمس مناطق دست نخورده می توانید به Tapuaetai، منطقه ای در دریاچه مرجانی دست اخذ ویزا نخورده بروید.

 

شنا با لاک پشت ها–> مکان: ساموئا

 

درست است شاید با خود بگویید می توانید گروه مهاجرتی یونیک ویزا در آکواریوم های بزرگ کشورهای مختلف در کنار لاک پشت ها شنا کنید. اما لاک پشت های ساموئا فرق دارند. این لاک پشت ها در سواحل این منطقه زندگی می کنند و ساکنین گروه مهاجرتی یونیک ویزا بومی دریاچه های اطراف به حساب می آیند.

 

اگرچه مهاجرت بشر برای مدت صدها گروه مهاجرتی یونیک ویزا هزار سال وجود داشته و همچنان دارد، «مهاجرت» در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت- کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود. مهاجرت به‌طور ضمنی به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق می‌شود توریستها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به‌عنوان مهاجرت شناخته نمی‌شوند؛ اما گروه مهاجرتی یونیک ویزا با وجود این، مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار (به‌طور نمونه برای مدت کمتر از اخذ ویزا یک سال) اغلب به‌عنوان شکلی از مهاجرت بحساب می‌آیند. میزان جانی مهاجرت، درشرایط کامل بالا ولی در شرایط مرتبط پایین است.بر طبق آمار تخمینی سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ میلیون مهاجر بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌است، که ۳٪ از کل جمعیت دنیا را شامل می‌شود. ۹۷٪ بقیه جمعیت دنیا در کشورها و محلهایی زندگی می‌کنند که به دنیا آمده‌اند یا به‌طور خانوادگی زندگی کرده‌اند.

 

عقاید جدید در مورد مهاجرت به توسعه و پیشرفت مربوط می‌شود، مخصوصا در قرن نوزدهم میلادی به ملیت‌ها گروه مهاجرتی یونیک ویزا و کشورهایی با معیارهای مشخص شهروندی پاسپورت وکنترل دائم و مستمر مرزها وحدود و قانون ملیت وجود داشته‌است.شهروندی و تابعیت یک کشور- ملیت به یک نفر خارجی و بیگانه حق اقامت در آن کشور و منطقه می‌داد، ولی اقامت بخاطر مهاجرت منوط به شرایط بود که توسط قانون مهاجرت تعیین می‌شود. مهاجرت بدون تایید رسمی می‌تواند طبق این قوانین یک خلاف تلقی شود و حتی اگر آن به‌عنوان خلاف تعریف نشود، دولتها معمولاً برای مهاجرت غیر قانونی بازداشت و حبس تعیین می‌کنند. این ملیت ها- کشورها هم‌چنین گروه مهاجرتی یونیک ویزا مهاجرت را یک مورد سیاسی، با تعریف وطن و تابعیت اصلی یک ملت را اخذ ویزا که به عنوان میراث شراکتی نژادی و یا فرهنگی اصلی به‌شمار می‌آید، در بیشتر موارد مهاجرت شرایط نژادی و فرهنگی مختلفی پیدا می‌کند. این مسئله باعث تنش‌های اجتماعی ترس و واهمه از خارجی و برخورد و مقابله با هویت ملی وبومی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به حساب می‌آید.

منبع:

مهاجرت به استرالیا,گروه مهاجرتی یونیک ویزا,اخذ ویزا,مهاجرت

 

 





:: برچسب‌ها: مهاجرت به استرالیا , وکیل مهاجرت به استرالیا , گروه مهاجرتی یونیک ویزا, تحصیلات در استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: